D6 (vagy 2015-től a D5 ami a gyengébb verzió) esetünkben így nevezték el a legendás D5 továbbfejlesztett változatát. Ez egy nagyon jó motor, szerintem a kategória legjobbja(kb mint az 1.9 tdi).A legtöbb motorkatasztrófához vezető probléma forrása a generátor feszítő rendszere. Csereperiódusa 90e km, de mivel drága gyári alkatrészekről van szó ,gyakran áldozatul esik a költséghatékonyságnak illetve a hozzá nem értésnek,tehát nem cserélik ki maximum rádobnak egy valamilyen szíjat aztán jól van az úgy ( láttam olyat, hogy a nem megfelelő szíjtól szintem minden szikrázott a feszítő környékén). A probléma vele az, hogy nem cserélik ki időben el tud szakadni és begyűri a főtengely szíjtárcsája ezáltal megakad a motor és átugrik…..itt már sajnos csak a motorcsere jelenti a hosszútávú biztonságos megoldást. Jellemzően, ha a szerviz intervallumok be vannak tartva akkor nagyon stabilnak mondható az erőforrás.