Webasto állófűtés

Mindegyik Volvo Diesel PHEV rendelkezik diesel állófűtéssel. Az Oncall rendszerrel szerelt járművekben alkalmazásból vagy kulcsról is tudjuk vezérelni az állóhelyzeti fűtést(nyáron a hűtést).Azon járművek amik nem rendelkeznek Oncall kiépítéssel(ami nem telepíthető utólag) a kulcsra rá tudjuk programozni a vezérlést.Kevés meghibásodás fordul elő velük, de akkor is jellemzően a kipufogó (ami

Volvo V60 PHEV Inverter by Varsányi Péter

Avagy lakkom, lakkom, mondd meg nékem… Mostanában kb. naponta foglalkozom a Volvo V60 PHEV elektronikáival, miután több hibás jármű is felbukkant gyors egymásutánban. A meghibásodások jelentős része a klíma-kompresszorral kapcsolatos, ezért erősen vívódom rajta, hogy szenteljek-e neki külön cikket, vagy se: nem szeretnék senki üzletébe beleavatkozni. Röviden a történet annyi,

Töltőmodul

Az autó rendelkezik egy úgymond „belső” töltővel, ami a külső elektromos hálózatot köti össze a nagyfeszültségű akkumulátorral. Jellemzően a hálózati tüskék szokták károsítani. Jellemző tünet, ha a type2-estöltőaljzat pirosan vagy sárgán világít és nem tölthető az autó. Fontos megemlíteni, hogy ez a meghibásodás nem kritikus, tehát az autó használható, a

Nagyfeszültségű akkumulátor

Volt már szerencsénk hozzá, de viszonlag ritkán hibásodnak meg, ha viszont igen, akkor is rövid időn belül tudjuk javítani vagy cserélni. Nyáron 45-50 km hatótáv télen 25-30km Tanács, sérült vagy hosszú ideig töltés nélkül parkoló autót vásárlóknak, hogy diagnosztika nélkül ne ugorjanak bele a vételbe. Az alábbiakban egy kicsit bővebb

Kormánymű

Jellemzően frissen behozott példányoknál még nem tapasztaltunk hibát,de a magyar utak pár hónap alatt tönkreteszik a kormányművet. A hiba észrevétele egyszerű: gyújtáson a kormány erőteljes mozgatása közben fellépő hang szinte biztos,hogy meghibásodása utal. 2 felé kormányművel szerelték a típust: szenzoros és nem az.Ez a gyakorlatban annyit tesz,hogy állítható vagy sem.

Klímarendszer

Talán ez a típus legfőbb hibája…a klíma kompresszor. Még a legelején mikor márkaszervizben lekérdeztem az autóm előéletét, meglepődve tapasztaltam,hogy már a 4. klíma kompresszorát fogyasztja és hogy 600e a csere illetve a mákom van akkor a kiterjesztett garancia miatt csak 350e…..én akkor már éreztem,hogy itt valami más baj is lehet

ISG generátor

Ő felelős az áramtermelésért a diesel motor oldaláról. Tapasztalataink szerint 150e és 200e km között szokott tönkremenni. A márkaszervizek borsos áron cserélik(650e) . Ha időben észre vesszük,hogy “kerepel” ez az összeg lényegesen csökkenthető egy felújított generátor felszerelésével…viszont ha a generátort tovább  használjuk, akkor annyira megsérül a szerkezet ,hogy nem lehet

Erad motor

Ő felelős az autó meghajtásáról elektromos módban,illetve az akksi visszatáplálásról. Szerelése talán a legkomplexebb feladat a típusnál….ez első után két napig izomlázam volt 🙂 Kevesen tudják ,de van benne egy kuplung ami tönkre szokott menni.A hiba diagnosztizálása nem egyszerű….vagy hibakód van a rendszerben vagy a hátsó tengely felől érkező nem

Diesel motor

D6 (vagy 2015-től a D5 ami a gyengébb verzió) esetünkben így nevezték el a legendás D5 továbbfejlesztett változatát. Ez egy nagyon jó motor, szerintem a kategória legjobbja(kb mint az 1.9 tdi).A legtöbb motorkatasztrófához vezető probléma forrása a generátor feszítő rendszere. Csereperiódusa 90e km, de mivel drága gyári alkatrészekről van szó

AISIN TF-80 –as automata váltó

Ez egy stabil dolog az autóban, elvétve találkozunk meghibásodással, ha mégis akkor 90%-ban az olajcsere elmulasztásából fakadó problémákat javítunk, jellemzően a szeleptömb felújítása, cseréje jön szóba. Kevesen tudják, de a váltóban (jelen esetben az elektromos rendszer miatt) állandó áramlás van. Ez annyit jelent, hogy már gyújtáson bekapcsol a váltó elektromos